راهنمای ثبت خریداران به‌صورت تکی در سامانه کیسان

راهنمای ثبت خریداران به‌صورت تکی در سامانه مؤعدیان

ثبت خریداران به‌صورت تکی در سامانه کیسان یکی از مراحل مهم در مدیریت اطلاعات مالی و فروش است. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا اطلاعات هر خریدار را به‌طور دقیق و جداگانه ثبت کنید و از دقت و صحت داده‌های خود اطمینان حاصل نمایید. در این راهنما، به‌صورت گام‌به‌گام نحوه ثبت خریداران به‌صورت تکی در سامانه کیسان را توضیح داده و نکات کلیدی برای انجام این کار به‌درستی ارائه می‌شود.

پس از ورود به سامانه کیسان، مطابق شکل 1، می‌توان وارد بخش «کاربران» شد.

پنل  ثبت خریداران به‌صورت تکی

شکل 1

در ادامه پس از انتخاب گزینه «کاربران»، می‌بایست گزینه «خریداران» مطابق شکل 2 انتخاب گردد.

لیست خریداران

شکل 2

پس انتخاب گزینه «خریداران» صفحه‌ای مطابق شکل 3 نمایش داده می‌شود که بر حسب نوع خریدار، گزینه ثبت مربوط به آن را انتخاب نمود.

جزئیات خریداران

شکل 3

اگر کاربر بخواهد خریداری را ثبت نماید باید مطابق شکل 4 از گزینه «استعلام خریدار»، نسبت به استعلام پرونده‌های مالیاتی وی اقدام نماید.

استعلام پرونده‌های مالیاتی

شکل 4

پس از انتخاب گزینه مذکور، صفحه‌ای مطابق با شکل 5 نمایش داده می‌شود که در این بخش باید شناسه ملی یا کد اقتصادی خریدار موردنظر و کد امنیتی وارد شود.

تایید شناسه اقتصادی

شکل 5

در صورتی که خریدار موردنظر دارای پرونده مالیاتی باشد، لیست پرونده‌های مالیاتی وی نمایش داده شده و کاربر می‌تواند برحسب تمایل پرونده‌های موردنظر خریدار را به لیست خود اضافه نماید. اگر خریدار دارای پرونده مالیاتی نباشد، کاربر باید مشخصات خریدار خود را طبق شکل 6 تکمیل نماید.

پرونده مالیاتی در پنل کیسان

شکل 6

عملیات‌های مرتبط با خریداران سامانه:

پس از ثبت خریداران در سامانه شرکت داده‌پردازی کیسان، می‌توان اطلاعات خریداران غیر مالیاتی را ویرایش نمود. از طرفی امکان استعلام مجدد خریداران غیرمالیاتی و تبدیل آن‌ها به خریداران مالیاتی نیز وجود دارد. گاهی اوقات نیز برخی کاربران ترجیح میدهند که تعدادی از خریداران آن‌ها غیرفعال شده و در لیست خریداران نمایش داده نشوند که این امکان نیز برای کاربران به‌وجود آمده است. علاوه‌بر موارد مذکور، امکان به‌روزرسانی اطلاعات خریداران مالیاتی نیز در سامانه شرکت داده پردازی کیسان وجود دارد.

همچنین با استفاده از گزینه «به‌روزرسانی همه خریداران مالیاتی» آخرین مشخصات پرونده‌های مالیاتی آن‌ها در پایانه فروشگاهی کیسان، درج شده و اطلاعات آن‌ها به‌روز می‌شود.

نحوه ثبت خریداران به‌صورت دسته‌ای در راهنمای مربوط به آن در سامانه کیسان موجود است.

 

در پایان، با دنبال کردن این راهنما می‌توانید به‌راحتی و با دقت خریداران خود را به‌صورت تکی در سامانه کیسان ثبت کنید. رعایت مراحل و نکات ارائه‌شده به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق و جامع‌تری از مشتریان خود داشته باشید و از بروز مشکلات احتمالی در مدیریت داده‌ها جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمامی مراحل را به‌درستی انجام داده‌اید تا فرآیند ثبت خریداران به‌صورت تکی به بهترین نحو انجام شود.

نویسنده: بهاره رئیس دانا - کارشناس مدیریت دانش در شرکت داده‌پردازی کیسان

بهاره، کار خود را به عنوان کارشناس مرکز تماس آغاز کرد و با پشتیبانی از مشتریان تجربه‌های ارزشمندی کسب کرد. اکنون، بهاره با هدف تبدیل دانش ضمنی به دانش قابل استفاده، مستندات شرکت را جمع‌آوری و به‌روز می‌کند و در تولید محتوای سایت و راهنماها نقش مهمی ایفا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *